
شرح وظايف كميته
1. برنامه ریزی و نظارت برارتقای دانش برنامه ریزی درسی درمیان اعضای هیأت علمی دانشگاه
2. پیگیری تدوین طرح درس های تدوین نشده
3. ارزیابی طرح دروس تدوین شده
4. مشاوره و ارائه راهنمایی درخصوص تدوین طرح درس
5. برگزاری جلسات درخصوص طرح درس، طرح دوره
6. کمک در تدوین شیوه نامه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی و بازنگری درصورت لزوم
7. بررسی اصلاحات طرح درس ها
الف) شیوهنامه و فرآیند برنامهریزی درسی
موضوع:
اجرای شیوهنامه مصوب شورای آموزشی دانشگاه جهت یکپارچهسازی برنامهریزی درسی در تمامی دانشکدهها.

اقدامات کلیدی:
- اجرای الزامات شیوهنامه مدیریت برنامهریزی درسی.
- بارگذاری طرح دوره و طرح درس تمامی دروس در وبسایت دانشکده ظرف یک هفته.
- رعایت دقیق زمانبندی اعلامشده.
پیوستها:
ب) روند مدیریت، ارزیابی و اجرای برنامههای آموزشی
مرحله ۱: برنامهریزی و تدوین محتوا
- اعلام برنامههای آموزشی جدید توسط وزارت بهداشت.
- طراحی طرح دوره توسط اساتید و متخصصان.
- تدوین طرح درس با مشارکت اعضای هیأت علمی.
مرحله ۲: اختصاص و بررسی دروس
- تخصیص دروس به اساتید بر اساس تخصص.
- ارسال طرح درس به دفتر توسعه آموزش (EDO) برای بررسی و تأیید نهایی.
مرحله ۳: اجرای برنامه آموزشی
- بارگذاری طرح درس در وب سایت دانشکده.
- ارائه سرفصلها در کلاسهای درس.
- اجرای نظرسنجی دانشجویان و تحلیل نتایج ارزشیابی.
مرحله ۴: ارزیابی و بهبود دورهها
- جمعآوری دادههای ارزیابی (پرسشنامه، مصاحبه).
- شناسایی نقاط قوت و ضعف دورهها.
- اعمال اصلاحات توسط مسئولین دروس و ارائه گزارش به شورای آموزشی.
ج) ابزارها و نرمافزارهای آموزشی
- Google Classroom: هماهنگی تیمها و تهیه طرح درس.
- سیستم LMS (Moodle): بارگذاری محتوای درسی و ارتباط با دانشجویان.
د) مستندات و نمونههای آموزشی
مستندات اجرایی:
نمونه طرحهای درسی: